سه‌شنبه ۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۲
۰ نفر

خرید خارجی استقلال در اولین بازی‌اش ۲گل زد تا آبی‌ها بعد از ۶سال به ۲برد در ۲هفته اول برسند.

یاماگا

به گزارش همشهری‌آنلاین، استقلال با برتری ۲ بر صفر مقابل ذوب‌آهن، هم طلسم نبردن در فولادشهر را شکست و هم بعد از ۶سال توانست لیگ را با ۲پیروزی آغاز کند. آخرین سرمربی که در استقلال توانسته بود از ۲هفته اول ۶ امتیاز بگیرد پرویز مظلومی بود که در لیگ پانزدهم موفق به این کار شد و جالب اینکه تیم او در هفته سوم به همین ذوب‌آهن باخت. بعد از او منصوریان، شفر، استراماچونی و فکری هیچ‌کدام چنین شروعی در لیگ نداشتند تا اینکه فرهاد مجیدی با بردن هوادار و ذوب‌آهن موفق به این کار شد. فرهاد تیمش را در فولادشهر با دو تغییر نسبت به بازی اول ارنج کرد.

اولین تغییر او حضور مهدی مهدی‌پور به جای زبیر نیک‌نفس بود و دومین تغییر که بسیار کارساز از آب در آمد بیرون رفتن سبحان خاقانی و رونمایی از بازیکن خارجی جدید آبی‌ها یعنی کوین یامگا بود. بازیکنی که در همین اولین حضور، خودش را به خوبی اثبات کرد و ۲بار دروازه ذوب‌آهن را گشود. این بازیکن فرانسوی که اصالتی کامرونی دارد علاوه بر ۲ گلی که زد، با بازی موثر و پاس‌های دقیقش در خط حمله نشان داد بازیکن قابلی است که آبی‌ها در بازی‌های آینده می‌توانند حساب ویژه‌ای روی او باز کنند. او در همان دقایق ابتدایی بازی از ناحیه سر دچار مصدومیت شد اما در زمین ماند و ۲گل آبی‌ها را زد. علاوه بر یامگا، حسین حسینی هم در ۱۰دقیقه اول این بازی پربرخورد مصدوم شد و جای خودش را به رشید مظاهری داد تا دومین کلین‌شیت فصل استقلال بین دو گلر این تیم تقسیم شود.

دومین برد قلعه، دومین باخت منصوریان

دیروز علاوه بر بازی ذوب‌آهن و استقلال، ۳بازی دیگر هم از هفته دوم برگزار شد که با برتری پیکان، گل‌گهر و تراکتور به پایان رسید. پیکان در کرج توانست تیم تازه‌وارد هوادار را با ۲گل شکست دهد و تیم رضا عنایتی را با دومین باخت طی ۲هفته اول آشنا کند. محمدحسین فلاح و مجتبی حقدوست گل‌های پیکان را زدند و این تیم از دقیقه۵۱ با اخراج علیرضا کوشکی ۱۰نفره شد. در شیراز جدال فجرسپاسی و گل‌گهر تا دقیقه۹۰ بدون گل مساوی بود اما در وقت‌های تلف‌شده میلاد زکی‌پور با شوتی سرکش ۳ امتیاز بازی را نصیب شاگردان قلعه‌نویی کرد. به این ترتیب فجرسپاسی هم مثل دیگر تیم تازه‌وارد این فصل از ۲بازی اول به هیچ امتیازی نرسید.

اما پرگل‌ترین بازی دیروز در تبریز برگزار شد و تراکتور که در هفته اول پرگل باخته بود در هفته دوم پرگل برنده شد. شاگردان فیروز کریمی در مقابل نفت آبادان در همان ابتدای بازی با گل پیمان بابایی پیش افتادند. صنعت‌نفت که هفته اول هم در خانه خودش شکست خورده بود نه‌تنها موفق به جبران این گل نشد که در دقایق پایانی ۲گل دیگر هم دریافت کرد و با شکستی سنگین روانه خانه شد. تیم علیرضا منصوریان از ۲بازی ۲باخت، ۴گل خورده و صفر گل زده دارد و دقیقا در همان مسیری گام برمی‌دارد که تیم‌های سابق این مربی گام برمی‌داشتند.

کد خبر 634079
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha